Hrvatski matematički elektronski časopis math.e

Broj 3 

Nagradni zadatci



Nagradni zadatci u trećem broju povezani su s člancima TV-matematika i Teorija igara: matematičko modeliranje konfliktnih situacija, pa preporučujemo da pogledate te članke prije rješavanja zadataka.

Rješenja zadataka pošaljite elektronskom poštom na našu e-mail adresu

mathe@math.hr.

Najbrže i najuspješnije rješavatelje nagradit ćemo knjigama u izdanju Hrvatskog matematičkog društva. Popis izdanja HMD-a možete pogledati na ovoj stranici. Uz rješenje (obrazloženo), napišite ime škole ili fakulteta koji pohađate, razred ili godinu studija, te adresu na koju želite da vam se pošalje nagrada. Također, možete napisati i koju biste knjigu s navedenog popisa željeli dobiti kao nagradu.

Nagrade će se dodjeljivati za svaki zadatak posebno, pa rješavatelje koji uspiju riješiti oba zadatka molimo da rješenja šalju zasebno.


1. Koliki dio dijagonale ekrana (u %) ostaje neiskorišten (tj. nalazi se izvan slike) uključivanjem letterboxing tehnike, opisane u članku TV-matematika:

a) kada na klasičnom ekranu gledamo film formata 16:9?

b) kada na widescreen ekranu gledamo program snimljen u klasičnom formatu?


2. U članku Teorija igara - matematičko modeliranje konfliktnih situacija opisana je igra giapponese. Odredite par optimalnih strategija i vrijednost igre giapponese u kojoj svaki od igrača igra s dva novčića.



Rješenja zadataka i nagrađeni rješavatelji